Steen & Ström annonserar branschmingel mha vepor från Clarex
En vepa är ofta ett mycket kostnadseffektivt hjälpmedel för att marknadsföra ett event eller liknande. De har många fördelar som att de är enkla att montera, lätta att ta med sig, oftast ganska billiga m.m. Ett bra exempel på detta är de vepor som Steen & Ström beställde till sitt branschmingel och pressvisning den 27/8.
På pressträffen, som genomfördes med Paco Underhill, en av världens ledande experter på konsumentbeteenden, presenterades deras resultat av en undersökning de genomfört under våren på ämnet ”Vad är viktigast för shoppande kvinnor”. (not. Paco Underhill var i Sverige med anledning av lanseringen av sin nya bok ”What women want”). Han har studerat hur väl marknaden fångar upp vad som är viktigt för kvinnliga konsumenter i ett antal branscher. I samband med Underhills bok har Steen & Ström genomfört en marknadsundersökning som inspirerats av Underhills bok och forskning till drygt 1 000 svenska kvinnor.
Resultatet presenterades på Teaterskeppet som ligger på Skeppsbron i Stockholm, bara ett stenkast från Clarex nya lokaler på nr 20 och var inte så förvånande. Kvinnor vill ha stort utbud och tycker att utbudet är för litet i våra shoppingcenter och vill att det ska vara rent och fint :-).